روش های تربیتی خانه و مدرسه نباید ناهماهنگ و ناسازگار باشند

مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش و پرورش:

مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: روش های تربیتی خانه و مدرسه نباید ناهماهنگ و ناسازگار باشند. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از شهرستان های استان تهران، عباسپور در همایش استانی هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: همکاری خانه و مدرسه از همین ایام شکل گرفته و شروع می شود و چنانچه این ارتباط به درستی شکل نگیرد در تعلیم و تربیت دانش آموزان دچار خسران می شویم . مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیشتر از نیمی از وقت دانش آموزان در منزل و در اختیار اولیای دانش آموزان است تاکیدکرد: نباید بین روش های تربیتی خانه و مدرسه ناسازگاری و ناهماهنگی وجود داشته باشد که در این صورت با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد. عباسپور ادامه داد: امروز بالای 13 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد که معادل دو برابر این تعداد والدین آنها می باشند که از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار بوده و باید از توانایی های آنها بهره برد. مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه محیط مدرسه نباید فقط به محیطی تبدیل شود که دانش آموز در آن محفوظاتی را یاد بگیرد، تصریح کرد: مدرسه باید محیطی در جهت تمرین مهارت‌های زندگی باشد و علاوه بر درس، به آموزش مهارت‌های زندگی نیز توجه جدی گردد. این مقام مسئول انجمن های اولیا و مربیان مدارس را دارای اختیارات قانونی قابل توجهی دانست و افزود: این انجمن ها این توانایی را دارند که در برنامه ریزی های مدرسه مشارکت کرده و تا مرحله اجرا نظارت نمایند. عباسپور با اشاره به اینکه مدیران مدارس باید زمینه های مشارکت مردم را فراهم کنند، تاکید کرد: از این سرمایه بزرگ انسانی و توانمندی های بالقوه آن باید نهایت استفاده را در جهت تعلیم و تربیت دانش آموزان به کار برد. مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت آموزش والدین، خاطرنشان کرد: بخش گسترده ای از فعالیت‌های تربیتی دانش آموزان در خانواده و بر عهده والدین است لذا آموزش والدین یکی از اولویت‌های اصلی انجمن های اولیا و مربیان است.

سند تحول بنیادین